Shockwavetherapie wordt gebruikt om chronische spier- of peesklachten sneller te laten herstellen.

Waarom shockwave?

Chronische spier- of peesklachten, zoals bij een tenniselleboog, hielspoor of achillespeesontsteking, verdwijnen vaak onvoldoende met reguliere behandelingen. Shockwave wordt daarom bij chronische peesklachten succesvol ingezet, als onderdeel van een bredere fysiotherapeutische aanpak.

Tijdens de behandeling worden door middel van een apparaat gepulste (niet gevaarlijke) geluidsgolven gebruikt, om het geïrriteerde spier- of peesweefsel te helpen om het eigen herstelproces te versnellen, door de zelfhelende eigenschappen van het lichaam te activeren. Ze stimuleren de stofwisseling en verbeteren de bloedcirculatie.

Bij een normaal beloop van het herstel zien wij binnen 5 behandelingen een afname van pijnklachten en beperkingen, waarna je met onze therapeuten echt kunt werken aan het verdere herstel.

Wanneer shockwave?

Onze therapeuten raden shockwave aan bij aanhoudende spier- of peesklachten, zoals bij:

• pijn aan de achillespees (achillodynie)
  • hielpijn onder de voet (hielspoor / faciose)
  • pijn net onder de knieschijf (jumpers knee)
  • Shockwave is volgens sommigen ook mogelijk bij schouderpijn (met of zonder kalkafzetting), nek- rug- of bekkenpijn. Onze therapeuten zullen echter een andere fysiotherapeutische behandeling adviseren voor een beter en sneller herstel.

Hielspoor / Fasciose

Bekijk hier de folder:

Locatie

Deze therapie vindt plaats op onze locatie Medisch Centrum Leebrug

Vergoeding:

De behandeling wordt geheel of gedeeltelijk vergoed (afhankelijk van je polis) door je zorgverzekeraar, vanuit de aanvullende verzekering. Wij hebben contracten met alle verzekeraars. Ook zonder verwijzing kan je een afspraak maken bij de fysiotherapeut voor Shockwave. Deze behandeling valt onder de reguliere fysiotherapie.